Borrelia?

Ja, det blev en tripp till hälsocentralen idag. Fick träffa en sjuksköterska angående mitt mycket konstiga "bett" som jag fått på insidan av låret. Jag visste inte ens om det var ett bett då det är ganska svårt att böja sig framåt så pass mycket för att kolla efter själva bettet. :) Nu ska jag inte gå på för mycket detaljer, men det är stort rött och lite blått.
Så sköterskan tog en titt på det och kunde inte utesluta borrelia!? Blev så nervös att jag höll på att pinka på mig. Så hon gick och hämtade läkaren som snabbt kunde utesluta borrelia, och kunde hitta 4 st bett på området, alltså något med två tänder som bitit mig två gånger. Han hade ingen aning om vad som kunde ha bitit mig och det enda han kunde göra var att ge någon spruta som jag inte kunde få nu när jag var gravid, så det är bara att vänta och se om det blev bättre eller sämre. Så nu har jag ritat med bläckpenna runt området för att se om det växer..


Kommentarer
Postat av: Sara

ojdå.. hoppas de inte blir nå värre då för de lät inge roligt :(

2010-08-11 @ 22:02:53
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0