Update


  • Åka Vagn:
    vagn
    regnskydd

    åkpåse
    vagnleksak
    reflexer
  • Åka Bil:
    bilbarnstol+bas
    solskydd
    leksak
  • Sova gott:
    spjälsäng
    spjälskydd
    madrass
    filt eller täcke
    kudde
    dra-på-lakan (1) (1) (1)
    påslakan (1)
    nattlampa
    babyvakt
  • Sköta om:
    skötbord
    skötbädd
    våtservetter
    blöjor
    blöjhink
    leksaksmobil
    skötväska
    tops till navelrengöring
  • Mini-Apotek:
    Inotyol, kräm mot röd bebisrumpa
    Bepanthen
    Renässans, näsdroppar för spädbarn
    febertermometer
    Näs-Frida
  • Äta mat:
    amningsbh
    amningsinlägg/kupor
    amningskudde
    handdukar (till eventuellt kräk)
    nappflaska
    flaskborste
    modersmjölkersättning
    bröstvårtskräm
  • Bada:
    badbalja
    tvättlappar
    babyolja
    badhanduk med huva
  • Kläder storlek 50-56
    bodys (1) (1) (1) (1)
    pyjamas (1) (1)

    byxor (1) (1) (1)
    byxor med fötter
    strumpor (1) (1) (1) (1)
    fleeceoverall
    tunn mössa (1) (1) (1)
    vintermössa
  • Övrigt:
    filtar (1)
    babysitter
    snuttefilt
    nalle/gosedjur
    babygym
    napp 
    handdukar
    plastad frotté
  • bärsele


Det är nästan panikkänslor jag känner då jag tänker på vad som ska köpa, vad som igentligen behöver köpas, tänk om jag köpt på tok för lite, eller inte någonting alls.

Och jag veet att jag kan köpa saker efterhand, men ändå.....

Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Haha ja man blir lite lustig under graviditeten.



Ja men visst nojjar man sig? Fast det är ju faktiskt inte längre till affären bara för att man fått ett barn. Men jag känner ju precis samma sak. haha herregud

2010-08-10 @ 14:46:54
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Sara

kom på en sak.. bärsele eller bärsjal kan ju va nått.. själv köpte jag en sele men prova den en gång och gilla de inte men finns ju dom som använder dom mkt :)

2010-08-11 @ 09:34:45
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Linnéa - Gravid

Om det är OK så snor jag listan av dig. Hittade massor där som jag inte hade tänkt på =)

2010-08-22 @ 18:53:37
URL: http://linneav.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0