Dallas

Jag har gått och varit orolig över hur det blir med havandeskapspenningen, men det är löst och borde g igenom nu. Det enda är om den blir godkänd i tid. För chefen är ju självklart på semester och tjejerna på vikar nu istället för ordinarie hade aldrig fyllt i några sådana papper. Så hon behöll papperna så hon fick sitta och klura på dom idag och på måndag så skulle jag förhoppningsvis få hämta dom då. Det gäller alltså att försäkringskassan lägger på ett kol och går igenom mitt ärende så snabbt som möjligt. Men dom är ju inte känd för att vara dom snabbaste, så hoppas hoppas hoppas det går igenom i tid! :) Om inte annat så får jag gå hem ändå fast jag inte har blivit beviljad än.

Hämtade i samma veva ut babyboxen som man får gratis.. det var inte mycket att hurra för i den inte.. ett par blöjor någon tidning, 3 amninginlägg.. eller så kanske det var 4.. hahaha! Lite prov grejjer bara! Ja så var det ju blöjhinken då.. den enda utav värde.. men har hört att den är så dålig så vi får se! :)

Ja sen då.. vi (läs Otto, mamma och Mats) var och köpte tvättmaskinen igår allafall, mycket fräsh sak, där till och med skyddsplasten satt kvar över knapparna! :) Men i vårat hushåll är det som sagt ingenting som funkar.. eller allafall inte på en gång! Haha!
När O skulle koppla i den så är det självklart för korta sladdar, vatten"uttaget" och eluttaget sitter på varin sida av badrummet (så klart) Så O skulle fixa en längre sladd så det skulle det fixa sig.. MEN.. strulet slutar inte där.. när O skulle koppla på vatten"slangen" så går nån kran som stänger av och på vattnet av.. så det har stått och droppat i natt.
Så idag så har jag bråkat med Sandviken Hus..
När jag ringde så tyckte dom att vi skulle så för detta själv!?För att vi skulle koppla själva, för att det inte var deras killar som gjort det.. Ööö.. kej? Samma sak hade hänt om det var deras killar som varit här! Detta han jag dock inte säg för jag blev så paff, så jag ringde upp igen för att säga att kranen måste ha varit gammal, och att detta måste ha varit brist på underhåll. Han tvär nekade. Och han kunde inte svara på en sån simpel fråga så som hur vi skulle gå tillväga för att stänga av vattnet! Det var nog då han insåg att han skulle förlora denna strid! :)
Så efter många om och men så fick jag prata med husvärden och han fixade biffen. Det gick snabbt och smärtfritt att byta kranen! Tack och lov!
Så O får fixa sladden och jag funderar på att åka till Jysk och köpa denna hylla att ha stå bredvid tvätmaskinen. Vad tror ni? Nedsatt till 275 kr.. inget att bråka om! :)




Tror nog att jag tar och åker dit och köper den innan vi drar ut till Högbo för att fira Ulle! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

GAAAAH! Jag letade efter en sån där vit, men hittade inte. Så igår köpte jag Ikeas träfärgade. Den var både för stor för badrummet och färgen är ju fel. Va ledsen jag blir nu när jag ser här IDAG att jysk har en vit :(

2010-07-23 @ 18:29:04
Postat av: Sara

jag va jättesen med min havandeskapspenning, men jag gick ner till försäkringskassan på stan och lämna in.. jag va där kanske 1 vecka innan jag sökt så då skrev hon en lapp "brådskande" och la i med pappret innan hon skicka iväg och sen hade jag det veckan efter, beviljat o klart :)



jättefin hylla, blev nog fint i badrummet :)

2010-07-24 @ 18:02:23
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0